NORWEGIAN WOOD

Idag har jag köpt böcker för alla mina pengar. På Stadsmissionen och Emmaus, förvisso, men dyrt blev det till slut i alla fall. Bland annat köpte jag Norwegian Wood av Haruki Murakami och Cigarett/Pool/Volt av Per Hagman. Och så ännu en upplaga av ett Öga Rött såklart.

Tycker ni att jag är konstig som köper samma böcker flera gånger? Jag gör nämligen det ganska ofta. Om jag läser en bok som är sådär megasuperduperbra vill jag ju såklart att andra också ska läsa den. Därför lånar jag ut den, och så kommer den aldrig tillbaka igen. Eller så gör den det till slut, men då är det ju lika bra att ha två, inte sant?

I alla fall, nu sitter jag och försöker plugga inför morgondagens religionsprov, men precis som min kära vän Gustav verkar jag lida av bristande studiemotivation. Istället tänker jag på studenten, och hoppas på att min studentmottagning ska bli precis
såhär:

 

Min far har mer eller mindre lovat mig att han ska hålla samma tal. ÅH, Grotesco...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0