COVER IT

Jag har många specialintressen, och ett av dem är covers. Vad som började som ett starkt hat mot dem har under åren utvecklats till en ännu starkare fascination och passion. Idag samlar jag på dem, skapar listor och kedjor med dem, söker i timmar efter nya. Det är sällan en cover överträffar originalet, men det händer faktiskt ibland. Idag hittade jag en som definitivt inte gjorde det, men som ändå har en given plats i min samling. Royal City är ett kanadensiskt band som spelat i Sufjan Stevens vardagsrum, haft Arcade Fire som förband (!) och spelat in låtar tillsammans med Final Fantasy. Värt att notera är även att Feist var medlem i Royal City innan hon slog igenom som soloartist. Tillbaka till ämnet. Här är Royal Citys cover på The Strokes Is This It. Även om den inte har så mycket att komma med i förhållande till originalet tycker jag att den hittar en annan känsla, en som beskriver nuet, hösten och livet, på ett himla träffsäkert sätt. Jag gillart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0