WHERE THE WILD THINGS ARE


Påtal om böcker blir jag helt varm i kroppen varje gång jag tänker på filmatiseringen av min barndoms favoritbok Till vildingarnas land. När jag först fick höra talas om filmen var jag skeptisk, som man nog bör vara inför en film baserad på en bok som denna. Men efter att ha sett trailern räknar jag dagarna till den 16 oktober då den har premiär, helt övertygad om att den kommer att bli helt fantastisk. Det verkar som att filmmakarna har vågat kasta sig ut och tänja på gränserna i den egentligen väldigt korta berättelsen, och jag tror verkligen att de har lyckats. Att trailern sedan ackompanjeras av en helt sjukt bra version av Wake Up med Arcade Fire gör definitivt inte saken sämre. Jag räknar dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0