15:32

Lite smådarrig i kroppen efter gårkvällens bravader känner jag ändå att jag har börjar få lite styr på mitt liv, eller åtminstone på den artikel för LT som jag planerar att avsluta innan kvällen. Jag har bara en distraktion. Jag har nämligen ännu en gång blivit sådär fullkomligt besatt av en låt. Jag vet att det är ett fullkomligt onormalt beteende, men ibland kan jag bara känna för att lyssna på en och samma låt minst 25 gånger i sträck. Det behöver inte vara en låt jag nyss hört för första gången, snarare är det ofta en låt som jag hört många gånger förut, men som plötsligt känns som fantastiskt träffande. Någon gång i våras var det Cold Desert med Kings of Leon, för någon månad sedan West Coast med Coconut Records. Ikväll började jag igen. Nu har jag lyssnar 12 gånger i sträck på Navid Modiri och Gudarna - Vi gör det här för att vi måste. Det finns inte ens på Spotify, utan jag tvingas sitta på YouTube och spela ett bildspel om och om igen. Men det är det värt. Lyssna på den du med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0