19:49


Solen skiner! Idag har jag läst fina texter hela förmiddagen, och pratat om samma texter på eftermiddagen. Sedan blev det en snabbvisit på Bonniers Konsthall. Inga aha-upplevelser där direkt. Jag tycker att det är så intressant att det som ställs ut där ska vara avantgarde men i själva verket snarare känns bakåtsträvande och safe:at. Kanske är det så avantgarde att jag inte förstår det. Vad vet jag. Kanske måste man ge det mer tid, men den där omedelbara känslan av att bli uppfångad i något saknades. Det enda jag verkligen gillade Gabo Camnitzers installation Primal Intervals. Jag tänker inte ge mig på att försöka förklara den, kolla på den här filmen istället. När vi kom dit var det inget tufft band som spelade, och det mesta av väggen var redan nedriven. Bitar i olika färger och storlekar låg utspridda över golvet och det luktade damm och gips. Det gillade jag. Efter utställningen gick jag och Clara och handlade middag i Wasagrillen. Sedan satte vi oss uppe på en kulle och njöt av stekfett och solsken. Ljuva liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0