TIGHTEN UP


När jag vinglade hem inatt tänkte jag glatt att "imorgon, då behöver jag minsann inte göra något särskilt alls". De sista veckorna (eller hela våren för att vara ärlig) har varit himla stressiga och jag tyckte mig verkligen vara förtjänt av lite ledighet. Imorse när jag vaknade kände jag mig mer stressad än någonsin. Förvisso är skolarbetet över, men det betyder inte att jag inte har andra grejer att stå i. Som att städa hela huset inför min studentmottagning på fredag. Eller att hitta de ultimata skorna till samma dag. Det kanske inte låter som den allra tyngsta arbetsbördan men tro mig när jag säger att jag kan bli neurotisk för mindre. Nu har jag i alla fall spenderat en timme ute i den gassande solen på altanen tillsammans med en kopp kaffe och min fina far, och känner mig någorlunda redo att sättas i arbete. GO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0