dagens skiva:


Jag bara råkade börja lyssna på Norah Jones senaste skiva The Fall. Och jag fastnade. Jag har alltid tyckt om Norah Jones (det gick väl aldrig att låta bli antar jag, begåvade jävla människa), ända sedan Come Away With Me landade som en atombomb och fullkomligt jämnade hela mellanmjölkssverige med marken år 2002. Trots att nya skivan inte är alls lika jazzig som de tidigare och Norah Jones själv inte lika skönsjungande, trots att de allra flesta troligtvis känner precis tvärt om, kommer jag på mig själv med att känna något alldeles extra när jag lyssnar på The Fall. Att skivan kanske egentligen inte är lika bra som de föregående, men att den är betydligt mer jag. Det är hårdare, svartare, bistrare. Kanske har det något att göra med att Will Sheff från Okkervill River har ett finger med i spelet. I vilket fall som helst gillar jag det.

Norah Jones - The Fall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0