fakta om finland/BETA

Det bor fem miljoner trehundrafemton tusen tvåhundraåttio personer i Finland. Fem miljoner trehundrafemton tusen tvåhundraåttio invånare med en befolkningstäthet på sjutton komma en per kvadratkilometer. Fem miljoner trehundrafemton tusen tvåhundraåttio människor, de flesta av dem helt vanliga. Självklart finns det också några riktigt underliga typer, men det gör det väl i alla länder kan jag tänka mig. De allra flesta är i alla fall helt vanliga. Mycket mer än så vet jag faktiskt inte om Finland. Jo, jag vet att de har en kvinnlig president som heter något med hallon i. Att de pratar finlandssvenska, eller var det finska? Jag vet faktiskt inte riktigt. Finland. Ett mumintrollland, ett vodkadrickar-bastubadarland. Ett land som smakar främmande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0