The Top 100 Greatest Albums Of The Decade


Trots att året är långt ifrån slut har årsbästalistorna redan börjat poppa upp som flugsvampar i indieskogen. I år kan alla listälskare fröjdas lite ytterligare, då vi närmar oss 2010 är det nämligen dags för decennielistorna! NME har dragit sitt strå till stacken och listat de 100 bästa låtarna från 2000-talet. Det går inte att konstatera så mycket annat än att det varit ett strålande musikdecennium. Vilka som står på prispallen? Förstaplatsen går till The Strokes för indierockmästerverket Is This It. Andraplatsen till The Libertines för världens bästa Up The Bracket. Mina två favoritskivor under de tidiga tonåren med andra ord. Åh så bra. Resten av listan är också helt klart godtagbar, även om jag saknar några av mina favoriter. Som The Dead Weathers Horehound och Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News till exempel. Men de flesta av mina favoriter finns faktiskt representerade. Arcade Fire - Funeral hade gott kunnat flyttas upp till prispallen om ni frågar mig, men en sjundeplats är inte helt fel det heller. Nu ska jag inte babbla mer, utan låta er kolla in listan själva. Vad tycker ni?

The Top 100 Greatest Albums Of The Decade


Kommentarer
Postat av: G

Is this it som etta är ju ett skämt, inte ens bästa Strokes-skivan ju :)



Relationship of Command på plats 12 är ju den högst placerade skitbra skivan. Ingen vidare skräll-åsikt från min sida å andra sidan.



In Rainbows är LÄTT inte bästa Radioheadskivan heller. Sen kan man undra var fan Mews senaste tre skivor är någonstans. Fleet Foxes? Amatörlista, hihi :)

2009-11-17 @ 23:19:48
URL: http://neverhappened.blogg.se/
Postat av: G

First Impressions of Earth såklart! Gitarrmattor for the win.



Sen är det ju alltid svårt, listmakarna har ju sina favoritgenres. Här fick typ två hardcoreband plats, annars var det inget tungt. Och bara mainstream-hiphop, ingen underground. Troligt att Jay-Z gör de bästa hiphopskivorna. Immortal Technique? The Roots? The RZA? Vet inte.

2009-11-18 @ 08:12:31
URL: http://neverhappened.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0