pluggmusik?

Jag har egentligen väldigt svårt för att plugga till musik. Jag tänker liksom för mycket på vad det är jag hör och tappar koncentrationen på det jag gör. Samma sak gäller när jag ska sova. Dock har jag faktiskt lyckats hitta ett par artister som jag sover riktigt bra till. Air, Sigur Rós, Granada... Musiken måste självklart vara lugn, men nästan lika viktigt är det att jag kan den bra. Att lyssna på något nytt går bort, då sitter jag på helspänn och försöker ta in exakt allt. När jag tänker på saken har jag aldrig hittat någon musik som jag kan plugga till. Kraven är många. Den måste vara lugn utan att vara sövande, inspirerande utan att vara distraherande.. Jag kan fortsätta i evigheter. Det enda jag kan komma på såhär på rak arm, som uppfyller alla de där kraven faktiskt klassisk musik. Det blir väl till att sätta på lite Debussy eller något och ge det ett försök. Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: KatieGunBun

Pluggmusik är det svåraste som finns, helst lyssnar jag på något jag hört tusen gånger så jag inte lyssnar för hårt. Rock är alltid bra för att få upp tempot i hjärnan, speciellt när man skriver utkast eller idéflanerar. Plus att man blir så härligt frispråkig (sen filar man till det som är för rockigt utan musik).



Tips på bra pluggrock:



Janis Joplin - Cry Baby



Rolling Stones - Under my thumb & Get off of my cloud



Pearl Jam - Life Wasted



Roxette - Sleeping in my car

2009-10-05 @ 19:04:56
URL: http://mitthogwartsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0