wandering star


Hamlet à la Staffan Valdemar Holm
Idag har jag sett en mycket intressant uppsättning av Hamlet. Det var en videoupptagning av Staffan Valdemar Holms uppsättning i Malmö 1995, som tidigare har sänts på svt. Intressant som sagt, Hamlet och Ofelia rabblar FNs deklaration om mänskliga rättigheter och Claudius och Gertrud är alkoholpåverkade pjäsen igenom. Jag kan inte säga att jag köpte konceptet rakt av, men den var helt klart sevärd. Något som särskilt fastnade var låten som Ofelia gick och lyssnade på i sin freestyle (ja, men visst!) pjäsen igenom. Wandering Star av Portishead är verkligen en bra låt, och gjorde sig otroligt bra i sammanhanget. Snacka om att jag blev glad när jag kom hem och insåg att den ligger på Portisheads skiva Dummy, som jag ju faktiskt har.

Kommentarer
Postat av: DFKU

sexxxxxxxxxx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0