flickan som lekte med elen.


Kvällen i Coolektivet har varit minst sagt händelserik. Ett försök att sätta upp min taklampa resulterade i en mindre explosion och strömavbrott i halva lägenheten. Efter många om och men gick elen på igen, men fungerade bara när ugnen var på. Otroligt fascinerande. Till slut fick vi i alla fall hembesök av en elektriker som muttrade och pillade och fixade. Sedan sa han "Nu skiter vi i det här" - uppenbarligen elektriska för "Varde ljus" - för ljus var vad det blev. Nu hänger lampan i alla fall i taket och sprider sitt milda lågenergiljus över rummet. Jag är otroligt nöjd med min insats. Jag lyckades utföra något tekniskt, nästan helt själv! Det faktum att det hela tog kanske fyra timmar känns inte ens relevant i sammanhanget.

Kommentarer
Postat av: K.Gun

Det där med blondiner och glödlampor? Matilda blogga oftar, jag är fan inne tre gånger om dagen och spanar efter nya inlägg.

2010-05-06 @ 00:38:49
URL: http://mitthogwartsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0